Wydawanie odpisów i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, zgodnie z art. 45 prawa o aktach stanu cywilnego wydaje się osobie, której akt dotyczy lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organizacjom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań, Służbie Ochrony Państwowej, Straży Granicznej i Służbie Więziennej.

Podstawa prawna

art. 45 ust. 1 pkt. 1, 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2224 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

- wniosek o wydanie odpisu / zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego,
- do wglądu: dokument tożsamości.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Termin realizacji

w terminie 7 dni roboczych, jeśli księga znajduje się w tutejszym Urzędzie, w terminie 10 dni roboczych z innego Urzędu Stanu Cywilnego w Polsce.

Opłaty

opłata skarbowa:
- za odpis skrócony, za odpis skrócony wielojęzyczny - 22 zł,
- za odpis zupełny - 33 zł,
- za zaświadczenie o dokonanych w księgach wpisach lub o ich braku, za zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 24 zł.

Telefon kontaktowy

46 834 51 96

E-mail

e.ludwicka@um.skierniewice.pl

Osoba kontaktowa

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Tryb odwoławczy

Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem tutejszego Urzędu Stanu Cywilnego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.