Wydawanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy

← Usługi

Jednostka prowadząca sprawę

Wydział Dróg i Komunikacji

Urząd Miasta Skierniewice

96-100 Skierniewice, ul. Floriana 9

Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg wymaga zezwolenia zarządcy drogi wydawanego w drodze decyzji administracyjnej.

Podstawa prawna

  • Art. 40 Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1246)
  • Uchwała nr XIV/170/2019 Rady Miasta Skierniewice z dnia 28 listopada 2019r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg: krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych położonych w granicach miasta Skierniewice na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu (Dz. Urzędowy Woj. Łódzkiego poz. 7325)

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy,
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • wizualizacja graficzna,
  • uzgodnienie z właścicielem nośników (słupów energetycznych, latarni oświetleniowych, itp.) na wykorzystanie ich urządzenia do zamocowania reklamy.
  • pełnomocnictwo,
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17 zł.
Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

  • Osobiście, w formie pisemnej – w drodze złożenia w siedzibie organu i podpisanego własnoręcznie przez wnioskodawcę wniosku.
  • Drogą pocztową wysłanego na adres siedziby organu i podpisanego własnoręcznie przez wnioskodawcę wniosku. Zgodnie z Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. 2020r. poz 256 z późn. zm.)

Termin realizacji

Zgodnie z Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. 2020r. poz 256 z późn. zm.)

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Skierniewice

Wydział Dróg i Komunikacji

ul. Floriana 9

96-100 Skierniewice

pok. nr 14

Opłaty

Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej na podstawie część III ust. 44 kol. 4 pkt. 8 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej.

Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłatę. Opłata za zajęcie pasa drogowego ustalana jest na podstawie informacji zawartych we wniosku i uzależniona jest od rodzaju reklamy, kategorii drogi, ilości zajętych m2 oraz liczby dni zajmowania pasa drogowego.

W przypadku występowania jako pełnomocnik- opłata skarbowa za pełnomocnictwo 17 zł.

Telefon kontaktowy

46 834 51 42

E-mail

p.zbudniewek@um.skierniewice.pl

Osoba kontaktowa

P. Zbudniewek

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania odmownej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Skierniewice.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji procedury wydawania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy.
  3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Podanie danych jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
  5. Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.