Udostępnianie z Rejestru Dowodów Osobistych dokumentacji związanej z dowodami osobistymi

← Usługi

Jednostka prowadząca sprawę

Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice, u. Rynek 1

Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Uzyskanie kopii (odpisu) lub wglądu do dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2019 r. poz. 653),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 212 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. poz. 400).

Wymagane dokumenty

  • Dowód uiszczenia opłaty tytułem udostępnienia dokumentacji w kwocie 31 zł (jeżeli strona jest obowiązana do ponoszenia kosztów administracyjnych),
  • dokumenty potwierdzające interes prawny w udostępnieniu danych (jeżeli podstawą wystąpienia jest posiadane uprawnienie),
  • wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia MSWiA z 7.10.2011 r (Dz. U. z 2011 r., nr 243, poz. 1452 z późn. zm.).
Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Osobiście w formie pisemnej – w drodze złożenia w siedzibie organu dowolnej gminy wypełnionego i podpisanego własnoręcznie przez wnioskodawcę formularza.

Termin realizacji

Nie później niż w ciągu 30dni od dnia złożenia wniosku

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Skierniewice
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Rynek 1
96-100 Skierniewice
pok. nr 5

Opłaty

31 zł

Telefon kontaktowy

46 834 51 19, 46 834 51 21

E-mail

i.kedzia@um.skierniewice.pl

Osoba kontaktowa

E. Bazel, I. Kędzia

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia dokumentacji związanej z dowodami osobistymi przez organ gminy lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej składa się w terminie 14 dni do właściwego miejscowo wojewody za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezydent Miasta Skierniewice.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji wniosku o udostępnienie z Rejestru Dowodów Osobistych dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
  3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Podanie danych jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
  5. Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.
Dokumenty do pobrania dla tej sprawy