Jednostka prowadząca sprawę
Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. św. Floriana 9
tel/fax: 46 834-51-38; 46 834-51-39
e-mail: a.kozlowska@um.skierniewice.pl
m.klimkiewicz@um.skierniewice.pl
e.kutkowska@um.skierniewice.pl
b.sztendel@um.skierniewice.pl
g.sawicki@um.skierniewice.pl
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych
Opis ogólny
Wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice należy umawiać drogą telefoniczną pod numerami telefonów: 468345138; 468345139.
Pojazd podlega wyrejestrowaniu na wniosek właściciela w przypadku:
1. Przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów.
2. Kradzieży pojazdu.
3. Wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę
4. Zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą.
5. Udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności.
6. Wycofania pojazdu z obrotu.
Wyrejestrowania pojazdu dokonuje organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
Wymagane dokumenty
Pojazd podlega wyrejestrowaniu na wniosek właściciela w przypadku:
1. Przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- Zaświadczenie o demontażu pojazdu lub równoważny dokument wydany w innym państwie,
- Dowód rejestracyjny,
- Tablice rejestracyjne,
- Tłumaczenia na język polski przez tłumacza przysięgłego dokumentów sporządzonych w języku obcym. Właściciel pojazdu nie ma obowiązku przedłożenia tłumaczenia zaświadczenia o demontażu pojazdu lub zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu wydanego w innym państwie członkowskim, jeżeli organ rejestrujący posiada tłumaczenie analogicznego dokumentu z tego państwa,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych należy złożyć stosowne oświadczenie.
W przypadku pojazdu czasowo wycofanego z ruchu, zamiast dowodu rejestracyjnego należy załączyć decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
2. Kradzieży pojazdu.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu,
- Stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
- Dowód rejestracyjny,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych należy złożyć stosowne oświadczenie.
W przypadku pojazdu czasowo wycofanego z ruchu, zamiast dowodu rejestracyjnego należy załączyć decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
3. Wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę
Pojazd podlega wyrejestrowaniu na wniosek właściciela pojazdu będącego zbywcą albo nabywcą pojazdu wywożonego za granicę.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- Dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie o zbyciu pojazdu za granicę lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,
- Dowód własności pojazdu w przypadku, gdy
- Tłumaczenia na język polski przez tłumacza przysięgłego dokumentów sporządzonych w języku obcym,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
4. Zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- Dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą,
- Dowód rejestracyjny,
- Tablice rejestracyjne,
- Tłumaczenia na język polski przez tłumacza przysięgłego dokumentów sporządzonych w języku obcym.
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych należy złożyć stosowne oświadczenie.
5. Udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- Dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
- Dowód rejestracyjny,
- Tablice rejestracyjne,
- Dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy za realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach.
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych należy złożyć stosowne oświadczenie.
W przypadku pojazdu czasowo wycofanego z ruchu, zamiast dowodu rejestracyjnego należy załączyć decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
6. Wycofania pojazdu z obrotu.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- Dokument potwierdzający wycofanie pojazdu z obrotu w przypadku:
- gdy podmiot wprowadził do obrotu pojazd bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu,
- odkupienia pojazdu przez podmiot, który wprowadził do obrotu pojazd bez
wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu,
- określenia przez właściwy organ w drodze decyzji administracyjnej pojazdu, który podlega wycofaniu z obrotu
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
Sposób dostarczenia dokumentów
Osobiście, lub drogą elektroniczną poprzez skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Skierniewice.
Termin realizacji
Niezwłocznie, najpóźniej do 30 dni.
Miejsce załatwienia
Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. Floriana 9
tel/fax: 46 834-51-38; 46 834-51-39.
Opłaty
1. W kasie Urzędu Miasta Skierniewice ul. Rynek 1
2. Przelewem na konto Urzędu Miasta
39 1020 3352 0000 1002 0193 3951
Opłata skarbowa – 10 zł za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu
Pełnomocnictwo – 17 zł - opłata skarbowa - Pełnomocnictwo udzielone członkom rodziny (mąż, żona, córka, syn, ojciec, matka, brat, siostra, dziadkowie) jest zwolnione z opłaty skarbowej).
Do załatwienia sprawy należy do dokumentów dołączyć wydrukowane potwierdzenie przelewu.
Telefon kontaktowy
46 834-51-38; 46 834-51-39
Osoba kontaktowa
Anna Kozłowska, Edyta Kutkowska, Magdalena Klimkiewicz, Bartosz Sztendel, Grzegorz Sawicki
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skierniewice – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Skierniewicach ul. Trzcińska 18.
Informacje dodatkowe
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień
Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezydent Miasta Skierniewice.
-
Dane osobowe zbierane są w celu wyrejestrowania pojazdu.
-
Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
-
Podanie danych jest
obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
-
Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.