Zgłoszenie do rejestracji pojazdu używanego zakupionego na terytorium RP

← Usługi

Jednostka prowadząca sprawę

Wydział Dróg i Komunikacji

Urząd Miasta Skierniewice

96-100 Skierniewice ul. św. Floriana 9

tel/fax: 46 834-51-38, 46 834-51-39

e-mail: a.kozlowska@um.skierniewice.pl

m.klimkiewicz@um.skierniewice.pl

e.kutkowska@um.skierniewice.pl

b.sztendel@um.skierniewice.pl

g.sawicki@um.skierniewice.pl

Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice należy umawiać drogą telefoniczną pod numerami telefonów: 468345138; 468345139.

Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni organ rejestrujący o nabyciu pojazdu. Dla pojazdów nabytych po 1 marca 2020 roku termin ten został wydłużony do 180 dni.

Od 1 stycznia 2021 roku przywrócono 30-dniowy obowiązek zarejestrowania pojazdu.

Od 1 lipca 2021 roku przedłużono termin na zarejestrowanie pojazdu do 60 dni.

Od 1 lipca 2023 roku przywrócono 30-dniowy obowiązek zarejestrowania pojazdu.

Jeśli tego nie zrobi zostanie nałożona na niego kara w wysokości od 200 do 1000 zł.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o rejestrację pojazdu,
  • Dowód własności pojazdu – w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia. W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu. Dopuszcza się przedłożenie poświadczonej notarialnie kopii dowodów własności pojazdu;
  • Dowód rejestracyjny bądź stosowne oświadczenie,
  • Tablice rejestracyjne bądź stosowne oświadczenie,
  • Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane,
  • Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Właściciel pojazdu może wnioskować o pozostanie przy dotychczasowym numerze rejestracyjnym, jeżeli pojazd był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiada tablice (tablicę) rejestracyjne zgodne z przepisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów. Tablice muszą być również czytelne, czyli utrzymane w należytym stanie oraz niepogięte. Jeżeli tablice nie spełnią tych warunków konieczna będzie wymiana na nowe numery rejestracyjne. Właściciel pojazdu przedstawia organowi rejestrującemu do legalizacji tablice rejestracyjne w przypadku wniosku o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Osobiście, lub drogą elektroniczną poprzez skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Skierniewice.

Termin realizacji

Niezwłocznie, najpóźniej do 30 dni.

Miejsce załatwienia

Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. Floriana 9
tel/fax: 46 834-51-38; 46 834-51-39

Opłaty

1. W kasie Urzędu Miasta Skierniewice ul. Rynek 1

2. Przelewem na konto Urzędu Miasta:

39 1020 3352 0000 1002 0193 3951

Opłaty komunikacyjne za wydanie:

Samochód

Przyczepa/ Naczepa/ Ciągnik rolniczy

Motocykl

Motorower

Tablice rejestracyjne

zwyczajne

80,00 zł

40,00 zł

40,00 zł

30,00 zł

Tablice rejestracyjne

indywidualne

1000,00 zł

-

500,00 zł

-

Dowód rejestracyjny

54,00 zł

54,00 zł

54,00 zł

54,00 zł

Pozwolenie czasowe

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

Nalepka legalizacyjna

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

RAZEM (w przypadku zwyczajnych tablic

rejestracyjnych)

160,00 zł

120,00 zł

120,00 zł

110,00 zł

RAZEM (w przypadku indywidualnych tablic rejestracyjnych)

1080,00 zł

-

580,00 zł

-

Do załatwienia sprawy należy do dokumentów dołączyć wydrukowane potwierdzenie przelewu.

Telefon kontaktowy

46 834 51 38 / 46 834 51 39

Osoba kontaktowa

Anna Kozłowska, Edyta Kutkowska, Magdalena Klimkiewicz, Bartosz Sztendel, Grzegorz Sawicki

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skierniewice – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Skierniewicach ul. Trzcińska 18.

Informacje dodatkowe

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezydent Miasta Skierniewice.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu zgłoszenia do rejestracji pojazdu używanego zakupionego na terytorium RP.
  3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Podanie danych jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
  5. Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.