Jednostka prowadząca sprawę
Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. św. Floriana 9
tel/fax: 46 834-51-38, 46 834-51-39
e-mail: a.kozlowska@um.skierniewice.pl
m.klimkiewicz@um.skierniewice.pl
e.kutkowska@um.skierniewice.pl
b.sztendel@um.skierniewice.pl
g.sawicki@um.skierniewice.pl
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych
Opis ogólny
Zgłoszenie do I rejestracji pojazdu zabytkowego.
Wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice należy umawiać drogą telefoniczną pod numerami telefonów: 468345138; 468345139.
Właściciel pojazdu jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium RP w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia. Dla pojazdów sprowadzonych po 1 marca 2020 roku termin ten został wydłużony do 180 dni.
Od 1 stycznia 2021 roku przywrócono 30-dniowy obowiązek zarejestrowania pojazdu.
Od 1 lipca 2021 roku przedłużono termin na rejestracje pojazdu do 60 dni.
Od 1 lipca 2023 roku przywrócono 30-dniowy obowiązek zarejestrowania pojazdu.
Jeśli tego nie zrobi zostanie nałożona na niego kara w wysokości od 200 do 1000 zł.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
Wymagane dokumenty
- Wniosek o rejestrację pojazdu,
- Dowód własności pojazdu – w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia. W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu. Dopuszcza się przedłożenie poświadczonej notarialnie kopii dowodów własności pojazdu. Jeżeli zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, dopuszcza się, aby w oryginale albo kopii dowodu własności pojazdu potwierdzającego nabycie prawa własności przez tego zbywcę, przed notarialnym poświadczeniem tej kopii, informacja o cenie pojazdu została przekreślona w sposób uniemożliwiający odczytanie tej ceny,
- Dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany,
- Zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego,
- Tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany na terytorium RP,
- Uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów,
- Zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
Sposób dostarczenia dokumentów
Osobiście, lub drogą elektroniczną poprzez skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Skierniewice.
Termin realizacji
Niezwłocznie, najpóźniej do 30 dni.
Miejsce załatwienia
Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. Floriana 9
tel/fax: 46 834-51-38; 468345139.
Opłaty
1. W kasie Urzędu Miasta Skierniewice ul. Rynek 1
2. Przelewem na konto Urzędu Miasta
39 1020 3352 0000 1002 0193 3951
Do załatwienia sprawy należy do dokumentów dołączyć wydrukowane potwierdzenie przelewu.
Opłaty komunikacyjne za wydanie:
|
Samochód
(w tym tablice jednorzędowe
zmniejszone)
|
Motocykl
|
Motorower
|
Tablice rejestracyje
|
100,00 zł
|
50,00 zł
|
40,00 zł
|
Dowód rejestracyjny
|
54,00 zł
|
54,00 zł
|
54,00 zł
|
Pozwolenie czasowe
|
13,50 zł
|
13,50 zł
|
13,50 zł
|
Nalepka legalizacyjna
|
12,50 zł
|
12,50 zł
|
12,50 zł
|
RAZEM
|
180,00 zł
|
130,00 zł
|
120,00 zł
|
Pełnomocnictwo – 17 zł - opłata skarbowa - Pełnomocnictwo udzielone członkom rodziny (mąż, żona, córka, syn, ojciec, matka, brat, siostra, dziadkowie) jest zwolnione z opłaty skarbowej.
Telefon kontaktowy
46 834-51-38; 46 834-51-39
Osoba kontaktowa
Anna Kozłowska, Edyta Kutkowska, Magdalena Klimkiewicz, Bartosz Sztendel, Grzegorz Sawicki
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skierniewice – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Skierniewicach ul. Trzcińska 18.
Informacje dodatkowe
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezydent Miasta Skierniewice.
-
Dane osobowe zbierane są w celu zgłoszenia do I rejestracji pojazdu zabytkowego.
-
Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
-
Podanie danych jest
obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
-
Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.