Wymiana, utrata, zniszczenie dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych. Dodatkowa tablica rejestracyjna.

← Usługi

Jednostka prowadząca sprawę

Wydział Dróg i Komunikacji

Urząd Miasta Skierniewice

96-100 Skierniewice ul. św. Floriana 9

tel/fax: 46 834-51-38, 46 834-51-39

e-mail: a.kozlowska@um.skierniewice.pl

m.klimkiewicz@um.skierniewice.pl

e.kutkowska@um.skierniewice.pl

b.sztendel@um.skierniewice.pl

g.sawicki@um.skierniewice.pl

Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Wymiana, utrata, zniszczenie dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych. Dodatkowa tablica rejestracyjna.

Wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice należy umawiać drogą telefoniczną pod numerami telefonów: 468345138; 468345139.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
  • Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników

Wymagane dokumenty

1. W przypadku wymiany dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne wpisy terminów następnego badania technicznego, właściciel pojazdu do wniosku załącza:

  • Dowód rejestracyjny,
  • Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli termin ten upłynął.
  • Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

UWAGA!

Od 4 grudnia 2020 r. nie jest już obowiązkowa wymiana dowodu rejestracyjnego, kiedy skończy się miejsce na pieczątki.

2. W przypadku utraty, zniszczenia dowodu rejestracyjnego, właściciel pojazdu do wniosku załącza:

  • Dowód rejestracyjny,
  • Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego, jeżeli jest wymagane,
  • Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

3. W przypadku utraty, zniszczenia tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu do wniosku załącza:

  • Dowód rejestracyjny – wymagany przy odbiorze dodatkowej tablicy rejestracyjnej/wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej,
  • Oświadczenie o zniszczeniu/zagubieniu tablic(y) rejestracyjnych lub zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
  • Tablice (tablica) rejestracyjne,
  • Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

4. W przypadku ubiegania się o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej/wtórnika dodatkowej tablicy właściciel pojazdu do wniosku załącza:

  • Dowód rejestracyjny – wymagany przy odbiorze dodatkowej tablicy rejestracyjnej/wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej,
  • Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Osobiście.

Termin realizacji

Niezwłocznie, najpóźniej do 30 dni.

Miejsce załatwienia

Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. Floriana 9
tel/fax: 46 834 51 38; 46 834 51 39.

Opłaty

1. W kasie Urzędu Miasta Skierniewice ul. Rynek 1

2. Przelewem na konto Urzędu Miasta

39 1020 3352 0000 1002 0193 3951

Wtórnik tablicy rejestracyjnej (samochód, przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy, motocykl) - 40,00 zł

Wtórnik tablicy motorowerowej - 30,00 zł

Wtórnik tablicy zabytkowej - 50,00 zł

Pozwolenie czasowe – 18,50 zł

Dowód rejestracyjny – 54,00 zł

Dodatkowa tablica rejestracyjna – 40,00 zł

Komplet nalepek legalizacyjnych – 12,50 zł

Pełnomocnictwo – 17 zł - opłata skarbowa - Pełnomocnictwo udzielone członkom rodziny (mąż, żona, córka, syn, ojciec, matka, brat, siostra, dziadkowie) jest zwolnione z opłaty skarbowej.

Do załatwienia sprawy należy do dokumentów dołączyć wydrukowane potwierdzenie przelewu.

Telefon kontaktowy

468345138; 46 834-51-39

Osoba kontaktowa

Anna Kozłowska, Edyta Kutkowska, Magdalena Klimkiewicz, Bartosz Sztendel, Grzegorz Sawicki

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skierniewice – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Skierniewicach ul. Trzcińska 18.

Informacje dodatkowe

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji jednego z wniosków: zgłoszenie wymiany, utraty, zniszczenia dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych, nalepki kontrolnej na szybę, wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej.
  3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Podanie danych jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
  5. Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.