Jednostka prowadząca sprawę
Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. św. Floriana 9
tel/fax: 46 834-51-38, 46 834-51-39
e-mail: a.kozlowska@um.skierniewice.pl
m.klimkiewicz@um.skierniewice.pl
e.kutkowska@um.skierniewice.pl
b.sztendel@um.skierniewice.pl
g.sawicki@um.skierniewice.pl
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych
Opis ogólny
Wymiana, utrata, zniszczenie dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych. Dodatkowa tablica rejestracyjna.
Wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice należy umawiać drogą telefoniczną pod numerami telefonów: 468345138; 468345139.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
- Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
Wymagane dokumenty
1. W przypadku wymiany dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne wpisy terminów następnego badania technicznego, właściciel pojazdu do wniosku załącza:
- Dowód rejestracyjny,
- Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli termin ten upłynął.
- Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
UWAGA!
Od 4 grudnia 2020 r. nie jest już obowiązkowa wymiana dowodu rejestracyjnego, kiedy skończy się miejsce na pieczątki.
2. W przypadku utraty, zniszczenia dowodu rejestracyjnego, właściciel pojazdu do wniosku załącza:
- Dowód rejestracyjny,
- Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego, jeżeli jest wymagane,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
3. W przypadku utraty, zniszczenia tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu do wniosku załącza:
- Dowód rejestracyjny – wymagany przy odbiorze dodatkowej tablicy rejestracyjnej/wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej,
- Oświadczenie o zniszczeniu/zagubieniu tablic(y) rejestracyjnych lub zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- Tablice (tablica) rejestracyjne,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
4. W przypadku ubiegania się o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej/wtórnika dodatkowej tablicy właściciel pojazdu do wniosku załącza:
- Dowód rejestracyjny – wymagany przy odbiorze dodatkowej tablicy rejestracyjnej/wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej,
- Pełnomocnictwo albo oświadczenie jednego z właścicieli, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
Sposób dostarczenia dokumentów
Osobiście.
Termin realizacji
Niezwłocznie, najpóźniej do 30 dni.
Miejsce załatwienia
Wydział Dróg i Komunikacji
Urząd Miasta Skierniewice
96-100 Skierniewice ul. Floriana 9
tel/fax: 46 834 51 38; 46 834 51 39.
Opłaty
1. W kasie Urzędu Miasta Skierniewice ul. Rynek 1
2. Przelewem na konto Urzędu Miasta
39 1020 3352 0000 1002 0193 3951
Wtórnik tablicy rejestracyjnej (samochód, przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy, motocykl) - 40,00 zł
Wtórnik tablicy motorowerowej - 30,00 zł
Wtórnik tablicy zabytkowej - 50,00 zł
Pozwolenie czasowe – 18,50 zł
Dowód rejestracyjny – 54,00 zł
Dodatkowa tablica rejestracyjna – 40,00 zł
Komplet nalepek legalizacyjnych – 12,50 zł
Pełnomocnictwo – 17 zł - opłata skarbowa - Pełnomocnictwo udzielone członkom rodziny (mąż, żona, córka, syn, ojciec, matka, brat, siostra, dziadkowie) jest zwolnione z opłaty skarbowej.
Do załatwienia sprawy należy do dokumentów dołączyć wydrukowane potwierdzenie przelewu.
Telefon kontaktowy
468345138; 46 834-51-39
Osoba kontaktowa
Anna Kozłowska, Edyta Kutkowska, Magdalena Klimkiewicz, Bartosz Sztendel, Grzegorz Sawicki
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skierniewice – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Skierniewicach ul. Trzcińska 18.
Informacje dodatkowe
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
-
Dane osobowe zbierane są w celu realizacji jednego z wniosków: zgłoszenie wymiany, utraty, zniszczenia dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych, nalepki kontrolnej na szybę, wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej.
-
Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
-
Podanie danych jest
obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
-
Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.