- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2021 r., poz. 816),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019 r., poz. 400).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 05 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2021 r., poz. 1865)
- wniosek o wydanie dowodu osobistego,
- aktualne kolorowe zdjęcie, wykonane w ciągu ostatnich 6 miesięcy, o wymiarach 35x45mm, w pozycji na wprost,
- plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492x633 piksele i wielkości nieprzekkraczającej 2,5 MB ( wniosek o wydanie dowodu osobistego przesłanego za pośrednictwem portalu ePUAP)
- dotychczasowy dowód osobisty a w przypadku jego utraty, ważny paszport (dot. osób, które go posiadają),
- dokument podróży lub inny dokument stwierdzający tożsamość - w przypadku osób, które otrzymały polskie obywatelstwo.
Urząd Miasta Skierniewice
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Rynek 1
96-100 Skierniewice
pok. nr 5
Usługa jest bezpłatna.
W przypadku wydania decyzji administracyjnej o odmowie wydania dowodu osobistego lub decyzji o stwierdzeniu nieważności dowodu osobistego przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.