Procedura wydawania dowodów osobistych

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2021 r., poz. 816),

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019 r., poz. 400).

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 05 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2021 r., poz. 1865)

Wymagane dokumenty

- wniosek o wydanie dowodu osobistego,

- aktualne kolorowe zdjęcie, wykonane w ciągu ostatnich 6 miesięcy, o wymiarach 35x45mm, w pozycji na wprost,

- plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492x633 piksele i wielkości nieprzekkraczającej 2,5 MB ( wniosek o wydanie dowodu osobistego przesłanego za pośrednictwem portalu ePUAP)

- dotychczasowy dowód osobisty a w przypadku jego utraty, ważny paszport (dot. osób, które go posiadają),

- dokument podróży lub inny dokument stwierdzający tożsamość - w przypadku osób, które otrzymały polskie obywatelstwo.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Termin realizacji

Maksymalnie 30 dni od dnia złożenia wniosku. Termin ten może się wydłużyć w szczególnych sytuacjach

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Skierniewice

Wydział Spraw Obywatelskich

ul. Rynek 1

96-100 Skierniewice

pok. nr 5

Opłaty

Usługa jest bezpłatna.

Telefon kontaktowy

46 834 51 19 , 46 834 51 21

E-mail

e.bazel@um.skierniewice.pl, h.meszka@um.skierniewice.pl

Osoba kontaktowa

E. Bazel, H. Meszka

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania decyzji administracyjnej o odmowie wydania dowodu osobistego lub decyzji o stwierdzeniu nieważności dowodu osobistego przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Klauzula informacyjna od administratora danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezydent Miasta Skierniewice.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji wniosku o wydanie dowodu osobistego.
  3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Podanie danych jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, o których mowa w części karty informacyjnej dotyczącej Podstaw prawnych .
  5. Masz prawo dostępu do treści zbieranych danych osobowych oraz ich poprawienia, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania oraz stwierdzenia, że dane są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.