Rejestracja zgonu

← Usługi

Jednostka prowadząca sprawę

Urząd Stanu Cywilnego w Skierniewicach.

Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie: współmałżonek, zstępny, wstępny, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia oraz osoba która się do tego dobrowolnie zobowiązała.

Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu.

Podstawa prawna

art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2224 z późn.zm.).

Wymagane dokumenty

- Karta zgonu wydana przez placówkę medyczną,
Do wglądu:
- dokument tożsamości osoby zmarłej,
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Termin realizacji

niezwłocznie

Opłaty

Brak opłat

Telefon kontaktowy

46 834 51 96

E-mail

e.ludwicka@um.skierniewice.pl

Osoba kontaktowa

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.