Zaświadczenie o stanie cywilnym

← Usługi

Jednostka prowadząca sprawę

Urząd Stanu Cywilnego w Skierniewicach.

Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

- Wniosek wypełniany jest przez osobę, której dotyczy,
- Wniosek winien być zgodny ze wzorem określonym przez prawo i można go składać do wybranego Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
- Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy,
- Zaświadczenie o stanie cywilnym ważne jest przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

Podstawa prawna

art.44 ust.1 pkt 3, ust. 4,5,6 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2224 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty

- dokument tożsamości (do wglądu),
- wniosek o wydanie zaświadczenia.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Termin realizacji

maksymalnie do 14 dni

Opłaty

za wydane zaświadczenie - 38 zł

Telefon kontaktowy

46 834 51 96

E-mail

e.ludwicka@um.skierniewice.pl

Osoba kontaktowa

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.